poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Poznałam Colleen Hoover! + CoHo Book Tag

Hej, hej! Dzisiaj mam dla was naprawdę wyjątkową notkę! Post podzielony jest na dwie zasadnicze części. Pierwszą z nich jest mini-relacja ze spotkania z przewspaniałą Colleen Hoover w warszawskim Empiku. Drugim, ale ściśle powiązanym z poprzednikiem elementem jest... CoHo Book Tag :D. Podpatrzyłam go u zagranicznej blogerki, na której stronę oczywiście was zapraszam.
Na potrzeby posta przetłumaczyłam polecenia, które wymyśliła Marta. Jeżeli ktoś z was natknął się w polskim Internecie na (lub już wykonał) ten tag, koniecznie dajcie mi o znać. Starałam się dość dokładnie przejrzeć sieć, zanim zabrałam się za tłumaczenie, dlatego jestem prawie pewna, że udało mi się wprowadzić coś nowego do naszej rodzimej blogosfery :). Nie przedłużając - zapraszam do lektury! :D

Spotkanie z Colleen


Przyznaję bez bicia - to było absolutnie pierwsze spotkanie z zagranicznym autorem, na którym miałam przyjemność być. I okazało się, że to naprawdę niesamowite przeżycie. W warszawskiej Arkadii zebrały się całe tłumy. Udało mi się przybyć na miejsce z dużym wyprzedzeniem, dlatego upolowałam jedne z najlepszych miejsc :). Sama Colleen okazała się prawdziwie ciepłą, przesympatyczną osobą, a poznanie jej osobiście musiało być ogromnym przeżyciem dla każdego fana. Autorka opowiadała między innymi o najnowszej powieści, It ends with us, zdradziła, że nie przeczytała jeszcze serii o Potterze (jest już na drugiej stronie! :D) oraz wyznała, że spośród potencjalnych ekranizacji swoich powieści, najchętniej obejrzałaby Hopeless. Chociaż samej udało mi się ułożyć tylko kilka nieskładnych, wątpliwej jakości zdań, na długo zapamiętam wspólne zdjęcie i moment, w którym CoHo podpisywała moje książki. No, i jak to bywa na książkowych eventach, wspaniali, wspaniali ludzie dookoła!

(W tym miejscu wypadałoby serdecznie pozdrowić pewną osobę, obok której siedziałam - Kingo, jeżeli to czytasz, dzięki za przemiłe towarzystwo i zmotywowanie mnie do sięgnięcia po Ostatnią Spowiedź; po Twojej rekomendacji wiem, że muszę zrobić to jak najszybciej :D)


Za zdjęcia dziękuje moim wspaniałym fotografkom. Natalia, Dziem, Madzia - dziękuję, że byłyście tam ze mną i znosiłyście jęczenie sieroty, która musiała sobie zepsuć telefon na dzień przed spotkaniem, więc nie mogła sama robić fotek ;_;.

Colleen Hoover Book Tag

1. Maybe Someday
Gdybyś mógł stworzyć ścieżkę dźwiękową do wybranej powieści, jaką wybrałbyś książkę i jakiej użyłbyś piosenki?

http://ecsmedia.pl/c/maybe-someday-b-iext28323936.jpg http://ecsmedia.pl/c/nieludzie-b-iext28209551.jpg
Na początek coś o książce, która jest wręcz boleśnie niedoceniona. Pomimo trochę debiutanckiego języka i (nie ukrywajmy) pewnej schematyczności, czytałam Nieludzi z ogromną przyjemnością. W trakcie lektury praktycznie na okrągło słuchałam najnowszego albumu zespołu Three Days Grace, a w szczególności utworu Human Race, który doskonale oddaje klimat i przesłanie powieści. Nie wyobrażam sobie ekranizacji, w której zabrakłoby tej niesamowitej piosenki.
2. Pułapka uczuć
Wyzywam cię do napisania czterowersowego wiersza, opisującego twoją ulubioną książkę! :D
http://ecsmedia.pl/c/pulapka-uczuc-b-iext24800762.jpg http://poczytajmi.blox.pl/resource/atramentowe_serce.jpg

Po kartki drugiej stronie
biją atramentowe serca
czytelnik we łzach tonie
gdy je autorka uśmierca

Ustalmy: poetką nie zostanę :D. Ale nie o styl wierszyka tu chodzi, lecz o treść - i tak, piję tu do pewnego wydarzenia z tomu drugiego. I trzeciego również. I żeby nie było: początek Atramentowego Serca w bezczelny sposób każe nam wierzyć, że będziemy mieć do czynienia z przyjemną, bajkową historyjką - a potem nasze serca łamią się jeszcze boleśniej. Dziękujemy, pani Cornelio.

3. Ugly Love
Miłość nie zawsze jest ładna, Tate. Książka, która w tym samym czasie rozgrzewa i łamie Twoje serce na kawałki.

https://3.bp.blogspot.com/-5kec5QN-33s/Vtm_-paGvQI/AAAAAAAAFk4/zKjyydoMdww/s320/uglylove_500px.jpg http://static.dvdmax.pl/zamek-i-klucz-sarah-dessen-ksiAZka_midi_162283_0001.jpg
Chociaż powieść czytałam parę ładnych lat temu, do tej pory doskonale pamiętam emocje towarzyszące lekturze. Pomimo tego, że w latach, w których książka została wydana (2009 rok) określenie new adult nie było powszechnie używane, Zamek i klucz łączy w sobie najlepsze cechy historii dla nastolatków i młodych dorosłych - znajdziemy tu nie tylko romans, ale też trudną sytuację rodzinną, relacje międzyludzkie, sekrety, uzależnienia, naukę samoakceptacji... Bolesna, ale też mądra i ciepła powieść, do której bardzo chętnie wrócę.
4. Losing Hope
Książka, którą chciałbyś przeczytać napisaną z punktu widzenia innego bohatera.
http://www.matras.pl/media/catalog/product/9/6/96e752dbaf773f20f49e950f00825d61_13.jpg http://www.swiatksiazki.pl/typo3temp/pics/e50c9397db.jpg
Trudno wyrazić, jak BARDZO chciałabym przeczytać Próby ognia, a w zasadzie całą trylogię Więźnia z perspektywy znienawidzonej przez większość Teresy - jednej z moich ulubionych bohaterek. Jej oddanie względem Thomasa i bezwarunkowa przyjaźń (czy też, jak wolą niektórzy, miłość) była jednym z najbardziej poruszających wątków powieści.

5. Confess
Czas, by ocenić książkę po tytule - czas, by wyznać. Wskaż powieść, co do której nikt nie przypuszczał, że skradnie twoje serce - a jednak tak się stało!
http://d.gr-assets.com/books/1412280173l/22609310.jpg http://skauting.pl/wordpress/wp-content/uploads/2013/02/falszywy-ksiaze_okladka-small1.jpg
Taką książką zdecydowanie był Fałszywy Książę. Pamiętam, że wypatrzyłam ją u przyjaciółki, która nie mogła się zabrać za lekturę i sugerowała mi, żebym też sobie odpuściła i spróbowała przeczytać coś lepszego. Ja jednak pożyczyłam od niej powieść, zaczęłam czytać i... skończyłam w jeden dzień. Lekka, przygodowa, trochę zabawna, trochę dramatyczna - ale bez przesadzania. Słowem, idealna na lato :).

6. Warren (Maybe Someday)
Większość głównych bohaterów ma najlepszego przyjaciela, który może być albo niesamowicie czarujący, albo... niesamowicie irytujący. Kto jest twoim ulubionym bohaterem/bohaterką drugoplanową? Którego lubisz najmniej?
http://ecsmedia.pl/c/dotyk-julii-b-iext24985240.jpg http://ecsmedia.pl/c/wybrani-b-iext21014756.jpg
Nie wiem właściwie, czy Aaron Warner łapie się do kategorii bohaterów drugoplanowych, ALE jeśli Julkę i Adama uznamy za protagonistów i dodamy do tego niewielką częstotliwość pojawiania się Warnera (przynajmniej w pierwszym tomie) to... Oj, uznajemy wszyscy, że pasuje :D. Co do bohatera, którego lubię najmniej - niech będzie Jo z Wybranych. Gdybym mogła wskazać jeszcze kogoś, padłoby na Jules, chyba najbardziej irytującą postać z Nocnej Szkoły - jednak na względu na jej raczej epizodyczną rolę, do tej kategorii bardziej pasuje wspomniana już Jo.
7. Miles (Ugly Love)
Bardzo często czytamy o bohaterach, którym mroczna, traumatyczna przeszłość nie pozwala pójść naprzód. Czyją przeszłość chciałbyś wymazać, żeby uczynić postać szczęśliwszą?
http://41.media.tumblr.com/ee269894f7dbd6d3e2eb11296dbd4371/tumblr_n746lyU9Hj1t13levo1_500.png http://kochamksiazki.pl/kochamksiazki/wp-content/uploads/9c3ef8abb1.jpg
Wiem, że to, o czym napiszę, jest potencjalnym spoilerem, ale... Po prostu nie mogę dopasować tutaj kogoś innego niż Abla Tannateka, głównego bohatera Baśniarza. Kto czytał, ten wie i rozumie. Kto nie czytał - powinien to jak najszybciej nadrobić (pod warunkiem, że jest gotowy na całkowite, emocjonalne zniszczenie).

8. November 9
Książka, w przypadku której dokładnie pamiętasz dzień, w którym ją czytałeś.
Nie, bardziej nie dało się zaplątać tego tłumaczenia. 

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2447205.1448494077!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/article_400/nov9.jpg http://1.bp.blogspot.com/-wsk2suX40VA/VR1uTePnCQI/AAAAAAAAAZw/htKklhC44iM/s1600/byli%C5%9Bmy%2B%C5%82garzami.jpg
Zaskakująco często zapamiętuję ze szczegółami konkretne dni, w trakcie których czytałam określone powieści. W tej chwili pierwszym, co przychodzi mi na myśl to Byliśmy Łgarzami, krótka, ale znakomita powieść, która zauroczyła mnie słownymi gierkami (całkiem zgrabnie przetłumaczonymi) i dużym ładunkiem emocjonalnym. Czytałam ją w wakacje, na wyjeździe - cierpiałam akurat na dość ciężkiego kaca książkowego po lekturze Fangirl i w nic nie potrafiłam się wciągnąć. Wybór padł na Łgarzy przede wszystkim dzięki ich objętości i ciekawemu stylowi autorki. Spędziłam wtedy cały dzień leżąc na kocu, aż brak komary ostatecznie przegoniły mnie do środka - kac, na szczęścia, został na zewnątrz ;)

TAGUJĘ:
Martę z Secret Books
Silver Moon z Books obsession
Myszkę z Myszka Recenzuje
Mało oryginalną z Kulturalnej Szafy, a co :D

I co myślicie o tagu? Według mnie jest naprawdę interesujący, a żeby odpowiedzieć na zadane pytania trzeba chwilę pogłówkować. Jestem bardzo ciekawa, jak dziewczyny poradzą sobie z tym małym wyzwaniem, a wszystkich was serdecznie zachęcam do dzielenia się opiniami pod postem <3

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy tag! Nie słyszałam nigdzie o nim, a robi wrażenie! Lubię Colleen Hoover, a ten tag jest w pewnym sensie (w moich oczach) taki uroczy ^^
    Zazdroszczę spotkania z Colleen. Ja nie działam rady się zjawić, ale serdeczne gratulacje, że Tobie się udało! :D

    Pozdrawiam cieplutko ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie :3
      Nie martw się, będą następne razy! :D

      Usuń
  2. Zazdroszczę spotkania z Colleen, szkoda, że mnie tam nie było. Może następnym razem. Dziękuję, również za nominację do zrobienia tagu, świetnie się bawiłam przy jego robieniu. Tag już jest na blogu.
    Pozdrawiam :)
    http://myszkarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Jak szybko :) W takim razie zabieram się do czytania Twoich odpowiedzi.

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za nominację! <3
    Ja również miałam okazję spotkać Colleen Hoover w Krakowie i stwierdzam, że to bardzo sympatyczna kobieta :)
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jaka wytrwała - tyle książek do podpisania, że głowa mała :D

      Usuń
  4. Niestety nie miałam mozliwości spotkać Colleen Hoover w Krakowie i bardzo tego żałuję;C.Tag jest naprawdę ciekawy i dzięki niemu do mojej listy książek do przeczytania dołacza "Zamek i klucz" ;)
    http://themessofbookie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, bo to naprawdę świetna książka :)

      Usuń
  5. Tag jest świetny, ale będę miała teraz rozkminę jakie książki gdzie powstawiać i jak je przedstawić i wziąć po uwagę milion innych czynników! Ah! :D
    Ogólnie powieść "Zamek i klucz" przykro, że tak nieznana a jest taka cudowna!

    OdpowiedzUsuń