niedziela, 31 lipca 2016

Poczuj lato Booktag

...i tym sposobem prezentuję wam kolejną serię postów na blogu - pod powyższym nagłówkiem ukazywać się będą wszystkie tagi, zabawy, "topki", listy, rankingi (ostatnio jakoś mało rozrywkowo w tej mojej Galaktyce) etc, etc. Lato w pełni, dlatego dzisiaj (wreszcie!) biorę się za...
 
Poczuj lato Book Tag 
...od Zuzy z Kulturalnej Szafy i Mai z Jestem Maja K. Dziękuję dziewczynom za stworzenie tego świetnego, wakacyjnego tagu i oczywiście za nominacje do jego wykonania <3.

1. Książka lub seria, którą chcesz przeczytać w wakacje
Książek w moim wakacyjnym TBR jest tak dużo, że naprawdę trudno wskazać jedną - ostatecznie ograniczyłam się do dwóch. Pierwszą jest seria (a właściwie pierwszy tom) autorstwa Geny Showalter - Alicja w Krainie Zombie (Zuza - czytam na twoją odpowiedzialność :P). Kolejną książką, której dosłownie nie mogę się doczekać jest powieść naszej rodaczki - gorąca premiera lipca, czyli Zanim zgasną gwiazdy Martyny Senator (którą być może uda mi się zgarnąć od wydawnictwa, więc ekscytacja jest podwójna :3)

http://cdn.virtualo.pl/media_images/large/209119.jpg

2. Książka z żółtą lub niebieską okładką
A czemu by nie żółtą i niebieską? :P W wymogi tej kategorii idealnie wpisuje się Co ze mnie zostało Kat Zhang, którą dla BookGeeka recenzowałam tutaj - nie tylko pod względem kolorystycznym, ale też stricte wakacyjnym, bo akcja powieści toczy się w lato. Potrzebna lepsza rekomendacja?

http://ecsmedia.pl/c/co-ze-mnie-zostalo-b-iext34530225.jpg

3. Twój plażowy must have
Tylko się nie śmiać! Jestem pewna, że każdy z was ma swoje młodzieżowe guilty pleasure, do czytania którego przyznaje się nie bez pewnego zażenowania. Dla mnie taką powieścią jest Letnia akademia uczuć Hanny Kowalewskiej (sporo rodzimej literatury w tym tagu!), w której z wypiekami na twarzy zaczytywałam się jeszcze kilka lat temu. Pamiętam, że niesamowicie związałam się z całą galerią młodych bohaterów i ogromnie przeżywałam wszystkie opisane wydarzenia. Historia umiejscowiona jest w przepięknej Bułgarii, a dzieje się w trakcie młodzieżowego, wakacyjnego obozu - autorka zabiera czytelnika w niezwykłą podróż po piaszczystych plażach, lokalnych targowiskach i pieszych trasach wycieczkowych, w związku z czym to doskonała pozycja na letnie eskapady.

http://ecsmedia.pl/c/letnia-akademia-uczuc-1-anna-i-wodorosty-b-iext35245491.jpg

4. Książka z okładką, która kojarzy ci się z wakacjami
Odkrycie tego lata, czyli Syrena od Kiery Cass, której recenzje znajdziecie tutaj. Co tu więcej dodawać - idealna na wakacje, przeurocza opowieść o pierwszej miłości i oceanie, co zaskakujące - niepozbawiona kilku refleksji na temat odpowiedzialności i przemijania. Nie wyobrażam sobie lepszej książki do czytania na plaży, przy akompaniamencie fal rozbijających się o brzeg...

http://wydawnictwo-jaguar.pl/wp-content/uploads/2016/01/syrena-400x600.jpg

5. Powieść, która wywołała u ciebie słoneczny uśmiech
I tu mój wybór może być pewnym zaskoczeniem, bo swego czasu trochę pojechałam po tej książce... ale, tak: Miecz Lata od wujka Riordana to zdecydowanie powieść, która nie raz i nie dwa wywołała ogromny uśmiech na mojej twarzy. Początek trochę się dłużył, ale teraz, gdy wracam pamięcią do przygód Magnusa Bane'a  Chase'a, myślę głównie o tych dobrych, zabawnych momentach i oczywiście bohaterach (Hearth <3) za którymi autentycznie tęsknie! No i sam tytuł doskonale pasuje do tego tagu.

http://vignette2.wikia.nocookie.net/magnus-chase/images/e/e4/Miecz_Lata.jpg/revision/latest?cb=20151121180143&path-prefix=pl 

6. Książka, przez którą wylałeś morze łez
A żeby pozostać w letnio-nadmorsko-plażowych klimatach - Ostatnia piosenka Nicholasa Sparksa. Książkę czytałam parę lat temu (w ogóle Sparks był w pewnym sensie początkiem mojej przygody z czytaniem na skalę masową), a z ekranizacji z Miley niewiele już pamiętam (poza zaskakująco przyjemną piosenką przewodnią (no i sceną z She will be loved, przez którą złapałam niezłą fazę na Maroon 5 <3)), to była to prawdopodobnie pierwsza książka, przy której płakałam - nawet jeśli teraz wyłapałabym w niej pewną schematyczność.

http://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazki/492/d_2472.jpg

7. Najlepsza impreza w książce, czyli taka w której chciałbyś uczestniczyć
Naprawdę chciałam być oryginalna i nie powoływać się na imprezę Magnusa, więc wybrałam... inną imprezę, na której Magnus był obecny :P I nie tylko, bo przewijają się przez nią inni dobrzy znajomi od Cassandry Clare, których imiona mogą się okazać dla niektórych spoilerem (podpowiem, że jeden z nich gra na skrzypcach i ma srebrne włosy <3). Chodzi oczywiście o wesele z Miasta Niebiańskiego Ognia, które swoim kameralnym klimatem i atmosferą przebiło nawet szalone melanże Wysokiego Czarodzieja Brooklynu - i to mimo mojej ogromnej i niewyczerpalnej miłości do niego :)

http://moznaprzeczytac.pl/wp-content/uploads/2016/05/miasto-niebianskiego-ognia.jpg

8. Powieść z historią łatwą jak jazda na rowerze
"Łatwą" ma chyba w tym przypadku dość negatywy wydźwięk, dlatego... Wybrani i cała Nocna Szkoła C.J. Daugherty. Ja przepraszam, ale ta seria ma tylko jeden wątek - z kim będzie Allie. A jakieś ataki na szkołę? Szukanie zdrajcy? Nocna Szkoła? Nie, to tylko wątki poboczne - podstawą ciągnięcia tej telenoweli jest poznanie odpowiedzi na pytanie, którego bohatera nasza heroina wybierze.
(Tak, mimo wszystko chcę poznać odpowiedź na to pytanie #teamCartermimożemniewkurzajakwszyscybohaterowietejserii)

https://shysquirrel.files.wordpress.com/2013/12/wybrani_c-j-daughertyimages_big15978-83-7515-220-3.jpg

9. Powieść do której musiałeś dojrzeć jak kwiat
Jeśli mało wam zaskoczeń w tym tagu, oto nadchodzę z prawdziwą bombą: Dziady! I to część trzecia, czyli ta najbardziej znienawidzona. Chociaż w kwestii autorów całym serduszkiem jestem #teamSłowacki, to jednak Mickiewicz też odgrywa ważną rolę w moim życiu (gdyby tak cofnął czas i dla odmiany przestał jeździć po Juliuszu, byłoby jeszcze lepiej!). W ogóle do miłości do romantyzmu musiałam dojrzeć, i szczęśliwie udało mi się to zrobić jeszcze w szkole średniej. Humany, łączmy się!

http://www.iceis.pl/dziady-cz-3/dziady-cz-3_micrege.jpg

To by było na tyle, jeśli chodzi o ten słoneczno-nadmorsko-wakacyjny tag :D Kogo nominuje?


Czekam z niecierpliwością na ten tag w waszym wykonaniu! <3

12 komentarzy:

  1. Po pierwsze: cieszę się, że zrobiłaś ten tag :D
    Po drugie: podobają mi się Twoje odpowiedzi i mimo tego, że większości nie czytałam i tak je lubię.
    Po trzecie: Czytaj Alicję! Pierwszy tom jest mega, ale pamiętaj: musisz czytać z lekkim przymrużeniem oka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę, że mi się udało XD
      Haha no będę, te książki są tak pięknie wydane, że już się serio nie mogę doczekać *.*

      Usuń
  2. Coraz wymyślniejsze te Tagi :D Ten był bardzo fajny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dzięki, bardzo przyjemnie się go robiło :3

      Usuń
  3. Świetny TAG! Koniecznie muszę przeczytać ,,Syrenę", bo to moje klimaty. Co do ,,Dziadów"- też dojrzewam do tej powieści! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W "Dziadach" dla mnie najlepsze jest to, jak to wszystko, zebrane w całość, łączy się ze sobą :3

      Usuń
  4. Ha, Dziady! Ja niestety jeszcze do niej nie dojrzałam i chyba nigdy to nie nastąpi ;) Podziwiam Cię, że udało Ci się przez nią przebrnąć :)
    Kurczę, opis "Letniej Akademii Uczuć" brzmi podejrzanie znajomo. Chyba kiedyś ją czytałam, chociaż musiało bć to wieki temu :)
    Pozdrawiam!
    https://zaczarowane-szablony.blogspot.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, jestem w swoim gronie jedną z baaardzo niewielu osób którym Dziady się podobały, więc w pełni to rozumiem :D

      Usuń
  5. Fajnie, że zrobiłaś ten tag, jest to jeden z moich ulubionych. "Wybrani" osobiście lubię tą serię, ale racja wątek romantyczny jest za bardzo wpychany na pierwszy plan. Mimo wszystko ją lubię.
    Pozdrawiam cieplutko <3
    https://myszkarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kurczę też czuję jakąś więź z tą serią, mimo że krytykuję ją za schematyczność na każdym kroku - mimo wszystko chcę jednak dowiedzieć się, jak to się wszystko skończy :)

      Usuń
  6. Te Tagi są świetne :DD Bardzo ciekawe odpowiedzi :)

    Pozdrawiam
    bojakochamczytacksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę Ci, byś w końcu dorwała to "Zanim zgasną gwiazdy"! <3
    "Ostatnią piosenkę" to ja niestety tylko oglądałam, czego oczywiście bardzo żałuję, bo należało zacząć od książki, na którą teraz nie mam już ochoty :(

    Dziękuję za nominację! Jak tylko się ogarnę z zaległościami- zabiorę się za niego! :D

    OdpowiedzUsuń