sobota, 6 sierpnia 2016

7ReadUp 3.0 - TBR

Dzisiaj mam dla was ekspresowy post związany z nadchodzącym wielkimi krokami 7ReadUpem 3.0 od Marthy Oakiss z Secret Books. Uwielbiam ideę tego wyzwania; co więcej, bardzo podpasowały mi wyzwania z wersji hard (niestety w Bookathonie nijak nie mogłam znaleźć odpowiadających mi powieści :(). Zadań jest mnóstwo, a wszystkie są niezwykle kreatywne. Zapewne nie uda mi się wykonać ich wszystkich - zwłaszcza, że na ostatni dzień przypada koncert Muse, na który jadę aż do Krakowa <33 - ale nie tracę nadziei i przedstawiam bardzo ambitną listę lektur na maraton :D Niektóre pozycje jeszcze się wahają - jeżeli uda mi się w najbliższym czasie przeczytać niektóre z nich, wtedy po prostu sięgnę po kolejny tom ;)
TBR przedstawia się następująco:

S JAK SIERPIEŃ - Książka autora, którego nazwisko zaczyna się na literę S.  
Alicja w Krainie Zombie - Gena Showalter
Wakacyjny must-read z polecenia Kulturalnej Szafy. Ta książka jest tak cudownie zaprojektowana i wydana, że mogłabym na nią patrzeć i dotykać jej przez cały dzień! *.*

OŚMIOLITEROWY SIERPIEŃ - Książka, w tytule której występuje przynajmniej jedno ośmioliterowe słowo. 
Opowieść o dwóch miastach - Charles Dickens
Nic dodać, nic ująć - słowo Opowieść bez wątpienia liczy sobie osiem liter, a ja już od długiego czasu marzę, by poznać historię, w której zaczytywali się Tessa i Will :)

WYPAD NAD MORZE - Książka z motywem wody na okładce.  
Ogień i woda - Victoria Scott
Naczelny Zbieracz Kurzu od kwietnia tego roku. Tak się naczekałam, dostałam w prezencie i... nie tknęłam. Tak, wstyd mi! ;(

OSTATNIE PODRYGI WAKACJI - Książka, z przeczytaniem której ciągle zwlekasz i musisz się za nią zabrać teraz, zanim znowu rzucisz się w wir obowiązków.  
Zabójczyni/Dziedzictwo Ognia/Królowa Cieni - Sarah J. Maas
Przeczytany na dniach "Dwór Cierni i Róż" (<333) sprawił, że niesamowicie zatęskniłam za Maas. Cierpię na jej niedobór, dlatego jak najszybciej pragnę zabrać się za którąkolwiek opowieść ze świata Celaeny - przy pomyślnych wiatrach może uda mi się dotrzeć nawet do "Królowej Cieni" :P

SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE - Przeczytaj książkę i obejrzyj jej ekranizację/adaptację. Dziwne losy Jane Eyre - Charlotte Bronte
Powieść, którą z jakiegoś powodu doczytałam do połowy, i którą od dawna uwielbiam dzięki ekranizacji z Mią Wasikowską i Michaelem Fassbenderem <3 Całkiem niedawno odświeżyłam sobie film - czas, żebym wreszcie pochłonęła w całości oryginał.
 
WAKACJE PRZED KOMPUTEREM - Książka, którą polecali polscy lub zagraniczni booktuberzy.  
Czas Żniw - Samantha Shannon
Zastanawiam się czasem, czemu sięgam po niepewne powieści, kiedy na półce czekają perełki... Tak bardzo chcę już zanurzyć się w tym niesamowitym świecie i razem z całym fandomem oczekiwać na kolejny tomy!

WAKACYJNA OPALENIZNA - Książka z okładką w brązach i/lub pomarańczach.
Królowa Tearlingu - Erika Johansen
Czyli kolejna powieść, którą mogłabym wrzucić do czwartego wyzwania. Próbowałam w zeszłe wakacje ale nie zaiskrzyło między mną i autorką. Słyszałam tyle pozytywnych opinii, że tegoroczne podejście po prostu musi zakończyć się dobrze ;) 

ZARAZ POWRÓT DO SZKOŁY - Książka z uczniami lub studentami.
Zbuntowani - C.J. Daugherty
Tak w sumie to średnio chce mi się czytać coś z Nocnej Szkoły, ale chyba nie mam na półce nic innego z uczniami. Poza tym chciałabym wreszcie zamknąć tę serię, ile można! :D

KONIEC WAKACJI - Zakończ serię, czyli przeczytaj ostatni tom lub zmaratonizuj całą serię.
Pandora Hearts - tom 24, Jun Mochizuki 
Trzeba się będzie zaopatrzyć w chusteczki.

ÓSMY MIESIĄC - Przeczytaj ósmą książkę ze swojej półki.
Sekret Julii/Dar Julii - Tahereh Mafi
I tu  musiałam dopuścić się drobnego oszustwa, bo z racji remontu książki nie stoją na półce, ale... w pudłach :P Wybrałam najbliższe (no dobra, wiedziałam, że są tam powieści, których poszukuję...) i... padło na Dotyk Julii. Jako że pierwszy tom mam już za sobą, na maraton wybiorę Sekret lub Dar Julii - w zależności, czy którąś z nich zdążę pochłonąć przed 15 sierpnia ;)

http://ecsmedia.pl/c/alicja-w-krainie-zombi-b-iext37900877.jpg http://images68.fotosik.pl/370/efe77a06c884027dmed.jpg http://static.dvdmax.pl/ogien-i-woda-tom-1-victoria-scott-ksiAZka_midi_464337_0001.jpghttp://www.matras.pl/media/catalog/product/I/M/IMG1436535007124_44270_57.jpg http://www.matras.pl/media/catalog/product/b/3/b375f401dfc3f002812dfbd495be2a08_3.jpg http://www.wsqn.pl/wp-content/uploads/2013/12/czaszniw_front_1000px.jpghttps://1.bp.blogspot.com/-MIIlMbeBP9Y/V5X05Ym0FCI/AAAAAAAAGxc/cRulZaZIGHcGJQOK0Jt1820jdlBYd0_rACLcB/s1600/krolowa-tearlingu-b-iext34520125.jpg http://cyfroteka.pl/catalog/ebooki/040573/040/cover/N/445527-zbuntowani.jpghttp://vignette4.wikia.nocookie.net/pandorahearts/images/4/4d/Vol_24_-_Alice.jpg/revision/latest?cb=20150521171259

Tak wygląda moja lista! Chciałabym, żeby podsumowujący stosik zawierał wszystkie wymienione przeze mnie pozycja, ale szczerze... będę szczęśliwa, jeśli przeczytam chociaż połowę!
Bierzecie udział w 7ReadUpie? Macie już swoje TBR'y? Koniecznie pochwalcie się w komentarzach!

11 komentarzy:

  1. Pandora <3 Widziałam anime - bardzo dawno temu - było całkiem niezłe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli podobało ci się anime, KONIECZNIE przeczytaj mangę <3 W anime pokazali zaledwie ułamek genialności fabuły, plot twistów i przeszłości bohaterów + po kilku pierwszych tomach kreska jest znaaaacznie ładniejsza niż w ekranizacji :3

      Usuń
  2. Ło, aż tyle tytułów? To powodzenia życzę! Ja pewnie będę wybierać książki pasujące do jak największej ilości wyzwań :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wyzwania tak mi pasowały, że mogłam wybierać i wybierać, pewnie coś z tego zacznę już na Nocy Książkoholików (taki ze mnie oszust :P). Już tak mam, że zawsze robię strasznie długi TBR, żeby potem mieć z czego wybierać jakby coś mi się nie podobało ;)

      Usuń
  3. Chciałabym wziąć w czym taki udział, ale nie wiem jak to wyjdzie w praniu. Ostatnio dobił mnie kac książkowy, powoli przechodzi, ale nie do końca. Jeszcze się zastanawiam, ale myślę, że pomysł Marthy Oakiss jest świetny i zrobię wszystko, żeby przeczytać cokolwiek z 7ReadUpa.
    Pozdrawiam cieplutko <3
    http://myszkarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam z tym problem, wydaje mi się, że to problem współczesnego społeczeństwa XXI wieku, które jest tak obciążone obowiązkami, że kiedy pojawia się trochę wolnego to nawet nie mamy siły go wykorzystać :( Jednak trzymam kciuki żeby kac minął, w moim przypadku przełamał go Dwór Cierni i Róź <33

      Usuń
  4. Alicję, Dickensa, trylogię o Julce i Czas żniw polecam!
    Tej mangi nie czytałam, ale znam anime, więc wierzę, że ci się spodoba!
    Zbuntowani hmm.. dwa pierwsze tomy tej serii bardzo mi się podobały, ale im dalej w las, tym gorzej, autorka pisała na siłę, bohaterowie to dno totalne.
    Życzę powodzenia! Trzymam kciuki!
    Pozdrawiam, annwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, jak na razie większość osób poleca wybrane przeze mnie książki :D
      Ja się zastanawiam, jak można stworzyć serię, w których 99% bohaterów jest TAK irytujących ;-;

      Usuń
  5. Życzę powodzenia i trzymam kciuki! Pierwsza część Alicji jest świetna <3

    Zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja sama mam zamiar wziąć udział w wersji hard tego wyzwania, nigdy jednak nie startowałam w maratonie czytelniczym, więc nie wiem, jak wyjdzie. Ty postawiłaś przed sobą naprawdę ambitne zadanie, to mnóstwo powieści! Czas Żniw to jedna z moich najukochańszych książek, także serdecznie ci ją polecam! Za Dziwne losy Jane Eyre zabiorę się za niedługo, wybrałam jednak inny klasyk, czyli Rozważną i romantyczną, ekranizacji jeszcze nie widziałam, ale mam nadzieję, że mi się spodoba <3 Mam nadzieję, że to podejście do Królowej Tearlingu będzie udane, mnie ta książka naprawdę się podobała, jest inna niż zwykłe młodzieżówki.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozważną i romantyczną czytałam akurat w te wakacje i rzeczywiście była to wspaniała uczta literacka <3 A co do Królowej Tearlingu mam wielkie oczekiwania, już się nie mogę się doczekać :D I życzę powodzenia w maratonie :3

      Usuń