sobota, 29 października 2016

FallTime Cozy Time Book Tag - Czas Jesieni, Czas "Przytulności"

Ciepły sweter, dynie upchnięte w każdym rogu pokoju, parapet udekorowany zapalonymi świeczkami; w kubku gorąca herbata z imbirem, a w głośnikach "Cry Baby" zespołu The Neighbourhood. Tak wygląda moja definicja przytulności, kiedy za oknem ciemno, deszczowo i wietrznie. Chociaż równie mocno uwielbiam te jesienne dni, w które panująca aura pozwala na spacer w otoczeniu kolorowych, przepięknych liści na tle szarego, zachmurzonego nieba, to chyba każdy przyzna, że nie ma nic przyjemniejszego niż zatopienie się we wspaniałej lekturze, kiedy świat za oknem pogrąża się w pogodowej chandrze. Dlatego dzisiaj przygotowałam dla was odpowiedzi na pytania zadane przez amerykańską vlogerkę i ich tłumaczenie podpatrzone u Vandrera. Jest to najciekawszy, jesienny tag, z którym się spotkałam. Realizowałam go z prawdziwą przyjemnością <3.

FallTime Cozy Time Book Tag

Gdy ktoś nazywa jesień "szarą" :')

1. Jesienne liście
Świat jest pełen kolorów  - wybierz książkę, która ma czerwony/pomarańczowy/żółty kolor.
http://ecsmedia.pl/c/ember-in-the-ashes-imperium-ognia-b-iext43261207.jpg
Do tej kategorii wybrałam cudowne, wspaniałe, najlepsze Imperium Ognia Saby Tahir. Nie dość,  że barwy okładki zachowane są w jesiennej palecie, to książkę tę czytałam właśnie w październiku zeszłego roku. Była to pierwsza powieść, którą recenzowałam dla Bookgeeka, a więc też pierwszy egzemplarz od wydawnictwa, jaki kiedykolwiek otrzymałam <3.

2. Ciepły Sweter
Jest już wystarczająco zimno na noszenie przytulnych, ciepłych ubrań - która książka daje Ci takie ciepłe emocje?
http://3telnik.pl/wp-content/uploads/2015/12/zabicdrozda.jpg
W przypadku Zabić drozda Harper Lee opis do tego punktu powinien brzmieć raczej: "książka, która daje Ci ciepłe emocje, a potem rozrywa Twoje serce na kawałki". To cudowna, rozgrzewająca duszę opowieść o dzieciństwie i dorastaniu, opowiedziana przez dziewczynkę, która nie do końca rozumie otaczający ją świat. Za to my - dorośli - rozumiemy. Przynajmniej pozornie, bo dziejąca się niesprawiedliwość dla wielu z nas nadal pozostaje niepojęta.

3. Jesienna burza
Wiatr wyje i deszcz wali o okna - wybierz swoją ulubioną książkę lub gatunek, który lubisz czytać w takie burzowe dni.
http://www.mag.com.pl/upload/fantasy/Niegdziebadz%20FB%20ver1.png
Jeśli chodzi o książkę/gatunek/autora, który kojarzy mi się z jesienią (zwłaszcza tą zimną, wietrzną i deszczową), odpowiadam zawsze tak samo: mistrz Gaiman. Mogłabym wymienić tutaj Ocean na końcu drogi, Amerykańskich bogów, Gwiezdny pył czy Sandmana; ostatecznie jednak zdecydowałam się na tytuł, przez który w ogóle zainteresowałam się moim obecnie ukochanym pisarzem, zajmującym to zaszczytne miejsce obok Carlosa Ruiza Zafona czy Cornelii Funke. Nigdziebądź to taka książka, którą po prostu trzeba przeczytać - bo nie sposób opisać ją słowami.

4. Rześkie powietrze
Jaki jest najfajniejszy bohater książkowy, z którym chciałbyś się zamienić miejscami?
http://ecsmedia.pl/c/zelazny-dwor-ksiega-1-zelazny-krol-b-iext3780113.jpg
Nie wiem, czy najfajniejszy bohater (a właściwie: bohaterka), na pewno jednak zamieszkująca jeden z najwspanialszych światów. Nie, nie mówię tym razem o Meggie i Atramentowym Sercu (bo w samej tej powieści dość już było problemów związanych z "zamienianiem się miejscami"...). Wybrałam Żelaznego Króla i jego nieodżałowaną kontynuację, która wciąż nie pojawiła się na polskim rynku. Znalezienie się w świecie Meghan z pewnością byłoby spełnieniem jednego z wielu, książkowych marzeń!

5. Gorący Jabłkowy Cydr
Jaką książkę widziałbyś chętnie jako następny super bestseller?
http://image.ceneo.pl/data/products/20173832/i-krag-mats-strandberg-sara-b-elfgren.jpg
Kolejna książka doskonała na jesień - szwedzka trylogia o Engelsfors, czyli Krąg, Ogień i Klucz. Ta na pozór zwykła powieść z gatunku młodzieżowej fantastyki jest w rzeczywistości zupełnie inna niż jakakolwiek książka young adult, którą kiedykolwiek czytałam. Odpowiednio mroczna, niezwykle klimatyczna, wypełniona gęstą jak dym atmosferą grozy i niepokoju, w której role pierwszoplanowe pełnią wyłącznie silne, zróżnicowane, dopracowane charakterologicznie dziewczyny posiadające niezwykłe moce. Coś w sam raz dla starszych czytelników wychowanych na wszelkiego rodzaju seriach magical girls, teraz spragnionych fantastycznej, dojrzałej, pełnokrwistej historii. Trylogia zdecydowanie niedoceniona!

6. Płaszcz, szalik i rękawiczki
Temperatura się obniża, czas na zakrycie się - jaka jest najbardziej żenująca okładka książki, którą ukrywałeś w miejscach publicznych?
http://ecsmedia.pl/c/obsydian-b-iext43571774.jpg
Jestem świadoma, że fanki Daemona Blacka prawdopodobnie zjedzą mnie żywcem... ale trudno! Wybaczcie mi, ale ja po prostu nie mogę patrzeć na te okładki! O ile brzegi są zniewalające i ustawione obok siebie na półce wyglądają wprost zjawiskowo (zwłaszcza dla takiej zafascynowanej kosmosem sroki jak ja), jednak po prostu nie mogę ścierpieć twarzy tego modela, w kolejnych tomach ustawionych obok zdecydowanie za starej do roli Katy dziewczyny. Nie, nie i jeszcze raz nie!

7. Smak dyni
Jakie jest Twoje ulubione jesienne jedzenie na poprawę nastroju?
Żeby tylko jedno! Dokładnie z pierwszym dniem jesieni uruchamia się we mnie Tryb Ciasteczkowego Potwora, w którym ogarnia mnie mania pieczenia i gotowania. Już tej jesieni przyrządziłam kilka rodzajów zup z dyni, dyniowych ciast i słonych przekąsek, nie mówiąc o innych wypiekach z sezonowymi owocami i warzywami. Moim ulubionym przysmakiem na poprawę humoru są chyba szwedzkie, cynamonowe bułeczki, które zazwyczaj są pierwszą rzeczą przyrządzaną przeze mnie we wrześniu.

Ciepłe, przytulne ognisko
Rozprowadź przytulne ciepło - kogo nominujesz do wykonania tagu?

...i wszystkich, którzy chcieliby wykonać ten tag! Ciepłem należy się dzielić <3

7 komentarzy:

  1. Zabić drozda i Obsydian jest na mojej liście "chcę przeczytać" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabić drozda jest cudowne, jeżeli zbiorę się wreszcie w sobie z pewnością napiszę recenzję 😍 A Obsydian raczej przeciętny paranormal, aczkolwiek zamierzam zabrać się za kolejne tomy 😊

      Usuń
  2. Jestem w trakcie lektury "Nigdziebądź" - magiczna! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. "Zabić drozda" mam w planach :) Już nawet zamówiłam tą pozycję w bibliotece :)
    Ojej! Jakie pyszności widzę przy ostatnim zdjęciu! No to narobiłaś mi ochoty! :)

    Dziękuję pięknie za nominację, na pewno wykonam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam przeczytać we wrześniu na Klasykę dyskusji, ale się nie wyrobiłam i wpadła mi na październik ;)
      A cynamonki mogę ci upiec, a co! <3

      Usuń